Pouze elektromobily, pouze přes internet a jen za pevné ceny. Volvo zásadně mění svou prodejní strategii

23. 3. 2021

Už jen elektrifikované modely

Elektromobilům se dle jeho slov v rámci značky daří. Údajně jeden ze tří aktuálně prodaných modelů má být elektrifikovaný. Cílem Volva je nabízet do roku 2025 již pouze elektrifikované modely, z toho 50 % prodaných kusů by měly být čisté elektromobily. V roce 2030 se Volvo rozloučí i s hybridy a na trh bude dodávat pouze elektromobily vybavené čistě elektrickým pohonem.

Tento plán Samuelsson naznačil již během loňského prosince, kdy na jedné z konferencí prohlásil, že by byl překvapený, kdyby automobilka v roce 2030 dodávala i jiná než pouze čistě elektrická vozidla.

Volvo tak ke svému závazku dodávat na trh bezpečné vozy přidává také závazek k boji s klimatickými změnami a ochrany zdraví společnosti. Jak moc do hloubky chce v této otázce jít, dokládá i jeho snaha vybírat si takové dodavatele, u kterých je zaručeno, že suroviny pro výrobu byly získávány odpovědným způsobem.

Ke kontrole dodržování tohoto požadavku chce Volvo využívat nejen technologii blockchainu, ale také inspekce v dolech, GPS sledování, rozpoznávání obličejů, ID kontroly a další moderní postupy, které mají zaručit přehled.

Nový elektrický model v nabídce

Elektrické plány Volva jsou poměrně odvážné. Ne, že by se prodeje elektromobilů od konvenčních vozů výrazně lišily, ale Volvo doposud ve své modelové paletě nabízelo pouze jeden jediný čistý elektromobil, kterým je XC40 P8 Recharge. To se však nyní mění. V rámci představení své nové prodejní strategie se Volvo pochlubilo i elektrickou novinkou, která z elektrifikované XC40 vychází.

Jedná se v podstatě o její kupé verzi, která přináší dynamičtější tvarování a další vizuální obměny spíše menšího charakteru. Mezi nové prvky patří například také LED světlomety, které jsou tvořeny pixelovou technologií schopnou svítit dálkově, a přesto neoslňovat.

Novinka je vybavena dvojicí elektromotorů, které dohromady poskytují výkon 300 kW. Energii jim dodává baterie o kapacitě 78 kWh, jejíž plná kapacita by měla vystačit na dojezd 420 kilometrů. Při využití rychlodobíjecího zařízení o výkonu 150 kW lze baterii z nuly na 80 % dobít již za 40 minut.

Výroba novinky by měla být zahájena v září tohoto roku, přičemž první zákazníci by mohli vůz obdržet koncem roku. A jelikož se jedná o čistý elektromobil, Volvo jej začne nabízet pouze online za pevně danou cenu bez možnosti snižování marže.

Neznamená to však, že by dealeři Volva začali mizet z mapy. Zákazníci si u nich budou moci vůz vyzkoušet v rámci zkušební jízdy a případně si zde i automobil rovnou objednat, což by mělo probíhat ve stejném režimu, jako by vůz objednávali z domova.

Zpět na Novinky ze světa Volvo   

Pouze elektromobily, pouze přes internet a jen za pevné ceny. Volvo zásadně mění svou prodejní strategii
Objednat servis Testovací jízda Nový vůz Kontakt
Nahoru

Tyto webové stránky používají soubory cookies, dle nastavení vašeho prohlížeče. Bližší informace zde. Kliknutím na tlačítko „Přijmout“ souhlasíte s tím, že můžeme soubory cookie využívat. Chcete-li změnit typy souborů cookie, které používáme, klikněte na „Nastavení“.