Revoluční koncept elektrických ambicí značky Volvo

24. 8. 2021

Podle Volva se jedná o velice důležitý koncept, který nazývá manifestem čistě elektrické budoucnosti společnosti Volvo Cars. Koncept Recharge není pouhým výletem do světa fantazie, ale v předzvěsti nám našeptává směr designového jazyka automobilky, který Volvo označuje větou „Méně, ale lépe.“

Těžko říci, co všechno může ono méně do již tak velmi minimalistického pojetí vozů Volvo přinést, je ovšem jasné, že se vozy začnou zbavovat všeho, co je u elektrických vozů jen přežitkem, od tradiční mřížky chladiče až po zvýšenou podlahu uvolňující prostor pro výfukový systém či hnací hřídel.

„Náš Concept Recharge představuje manifest plně elektrické budoucnosti společnosti Volvo Cars a zároveň nový typ vozidla. Ukazuje nové a moderní proporce, které jdou ruku v ruce se zvýšenou všestranností, a ukazuje, co všechno může technologie v oblasti designu umožnit,“ řekl Robin Page, vedoucí oddělení designu společnosti Volvo.

Koncept tento směr představil na rovné podlaze a prodlouženém rozvoru, který přesouvá zadní i přední kola zcela do krajů vozu. To napomáhá ke zmenšení přesahů vozu a také ke zvětšení vnitřního prostoru. Nejedná se o žádné převratné novinky, a vše jsme ve světě elektromobilů již viděli, ovšem novinkou je skutečně minimalistický přístup vozu ke svému interiéru. V podstatě vše potřebné se zde smrsklo do středového displeje infotainmentu o velikosti 15 palců, kterému sekunduje malá digitální přístrojová obrazovka.

„Uvnitř konceptu Recharge vytváříme skutečně skandinávský pocit obývacího pokoje,“ řekl Page a dodal. „Interiér integruje naše nejnovější technologie pro uživatelský komfort s krásnými, udržitelnými a přírodními materiály. Každá část interiéru je jako umělecké dílo a mohla by stát samostatně jako individuální nábytek v místnosti. Používáme nejnovější technologie, ale ne pro ně samotné. Vždy se zaměřujeme na výhody, které nám technologie mohou přinést.“

Nové zvyky, stará tvář

I přes svůj nový přístup se Volvu dále daří zachovávat svou charakteristickou designovou tvář, díky které je vůz velice rychle identifikovatelný. Ve vyplněné chladicí mřížce lze vidět tradiční logo Volva a světlomety disponují již legendární grafikou Thorova kladiva. Kapotáž se kvůli lepší aerodynamice rychle svažuje k podlaze, přesto si vůz zachovává svou výšku hodnou SUV modelu, a tím nabízí řidiči i lepší výhled. I proto jsou v souvislosti s konceptem zmiňovány především model XC90 a SC60, přičemž tvary vozu využívají plejádu designových prvků Volva.

„S konceptem Recharge navazujeme na bohaté kořeny designové DNA značky Volvo moderním a svěžím způsobem, protože se posouváme do naší plně elektrické budoucnosti,“ vysvětlil Page. „Představuje vše, co podle nás zákazníci od čistě elektrického Volva očekávají, a jsme nadšeni, že tuto filozofii můžeme přenést do naší další generace vozů.“

Informace týkající se výkonu či dojezdu však Volvo u tohoto konceptu prozatím mlčky přechází. Jeho účelem je skutečně jen nastínit vizuální a elektrickou budoucnost automobilky především z hlediska designu a tvarosloví. I tak je jasné, že Volvo bude i v následujících letech pokračovat ve své spanilé jízdě, která nás tolik baví.

 

Zpět na Novinky ze světa Volvo   

Revoluční koncept elektrických ambicí značky Volvo
Objednat servis Testovací jízda Nový vůz Kontakt
Nahoru

Tyto webové stránky používají soubory cookies, dle nastavení vašeho prohlížeče. Bližší informace zde. Kliknutím na tlačítko „Přijmout“ souhlasíte s tím, že můžeme soubory cookie využívat. Chcete-li změnit typy souborů cookie, které používáme, klikněte na „Nastavení“.