VOLVO A POLESTAR

20. 1. 2022

Značka Polestar je s Volvem pevně spojena již od devadesátých let. Původně se jednalo o zcela nezávislou společnost, která se soustředila na sportovní úpravy vozů švédského výrobce. Tato spolupráce postupem času bobtnala, až dospěla k tomu, že Polestar stavěl jak vozy určené pro závody, tak i nabušené speciály, které Volvo prodávalo veřejnosti.

V roce 2015 došlo k pohlcení Polestaru Volvem, respektive byla zakoupena ta divize, která se soustředila na výrovu výkonových variant vozů Volvo pro veřejnost. A to už byl jen krok od toho, aby čínské Geely, které Volvo vlastní, rozhodlo o přeměně Polestaru na zcela samostatnou a svébytnou značku.

Záměr je přitom jednoduchý. Podobně jako má Toyota Lexus a Citröen svůj DS, chce i Volvo prostřednictvím svébytné značky oslovovat ty nejnáročnější zákazníky a dopřávat jim vysoký luxus a neortodoxní výkon.

V případě Polestaru se tak děje prostřednictvím elektromobilů. Ano, kdo chce luxusní automobil s klasickým konvenčním motorem, musí jít o dům dál. Stejně jako Volvo, i Polestar se chce soustředit již jen na produkci čistých elektromobilů, byť první model, se kterým vyrukoval na trh, měl ve svých útrobách hybridní technologii.

Je tak trochu paradoxem, že Polestar, který má podstatně menší historii a také daleko méně modelů na trhu, při svém nedávném vstupu na trh dokázal získat vyšší tržní valuaci než mateřské Volvo. Nicméně Polestar chce dokázat, že se nejedná o náhodu a postupně realizuje své velmi ambiciózní plány.

Ty počítají s postupným zaplavením všech důležitých světových trhů. Již dnes značka působí v desítce zemí světa. Konkrétně Polestar najdeme ve Spojených státech amerických, v Číně, Kanadě, Belgii, Německu, Velké Británii, Švédsku, Nizozemsku, Norsku a Švýcarsku.

Velká ofenziva

Ovšem číslo deset chce postupně navýšit až na 30 států. Ve hře je Rakousko, Dánsko, Finsko, Lucembursko, Island, Austrálie, Nový Zéland, Hongkong, Jižní Korea, Singapur, Kuvajt a Spojené arabské emiráty.

Jak jste si možná všimli, jedná se především o ekonomicky velmi silné státy, což není zase tak velkým překvapením. Vozy Polestaru jsou vyspělé nejen technologií, ale i cenovkou, díky které se jedná o sortiment pro skutečně náročného zákazníka.

Ten dnes může vybírat ze dvou modelů. Prvním je již zmíněný hybridní Polestar 1, který doplnil také již čistě elektrický fastback Polestar 2. V příštím roce by měl dvojici doplnit třetí model, kterým bude čistě elektrické luxusní SUV.

Pokud se podíváte na doposud představené modely Polestaru a budete je komparovat s modely mateřského Volva, nejspíše uvidíte mnoho podobných designových prvků. Ovšem Polestar se chce časem vydat svou vlastní cestou i co se vzhledu vozů týče. To naznačila koncepce pojmenovaná Precept. Ta prozradila nejen budoucí směřování v otázce designu vozu, ale také nastavenou filozofii týkající se udržitelnosti a celkových zážitků z jízdy.

Zpět na Novinky ze světa Volvo   

VOLVO A POLESTAR
Objednat servis Testovací jízda Nový vůz Kontakt
Nahoru