Volvo mění identitu a navyšuje dojezd svých vozů

1. 12. 2021

To se týká i dvou posledních změn, které se přímo či nepřímo dotknou i zákazníka. První, spíše kosmetickou změnou, je úprava loga automobilky. Jak trendy velí, i Volvo se vydalo cestou minimalismu, který je pro severské národy charakteristický.

Zatímco jiné automobilky by o této novince informovaly ve velkém a přidaly by pořádnou PR omáčku, Volvo na změnu vůbec neupozornilo a pokud by výrazněji nezměnilo vzhled svých stránek a sociálních sítí, nejspíše by byly tyto změny až nepostřehnutelné.

Volvo zpracovalo své logo v podobném duchu jako nedávno automobilky Volkswagen, Nissan, Toyota či Audi. Je ploché, jednoduché a celkově podstatně štíhlejší. Dominantní prvky jako kruh a šipka však byly zachovány.

Celkem Volvo za svou 97letou historii měnilo své logo sedmkrát a poslední změna z roku 2016 se projevila i na vozech. Zda se tak stane i u loga nového, se teprve uvidí. Velmi podobně stylizované logo je možné obdivovat na modelech Volva z konce 50. let.

Delší dojezd

Novinka druhá je pro zákazníky o něco důležitější. Tedy především pro ty zákazníky, kteří se rozhodli svěřit svou důvěru do elektromobilů značky Volvo. To totiž své vozy konstruuje tak, aby na nich mohlo i zpět provádět skrze softwarové aktualizace nejrůznější úpravy ve jménu vyšší efektivity.

Jedna taková aktualizace se postupně otevírá majitelům elektrických modelů XC40 Recharge a také modelů XC60 pro rok 2022. Nová aktualizace přináší mimo oprav některých chyb v infotainmentu třeba i rozšíření týkajících se poslechu hudby. Největší radost z aktualizace však budou mít majitelé elektromobilů.

Tou nejlepší novinkou, kterou aktualizace přináší, je totiž navýšení dojezdu díky aktualizaci pohonného systému a dojezdu. Volvo přesně neuvedlo, o jak velkou hodnotu bude dojezd aktualizací verze 1.7 navýšen. Přesto je pro majitele vozů Volvo dobrá zpráva, především to, že jejich vozy budou aktualizované i v příštích letech a některé jejich technické parametry se dokonce budou zlepšovat.

Průkopníkem procesu bezdrátových aktualizací na dálku, kdy majitel vozu nemusí do servisu, pouze se připojí s automobilem k internetu, je Tesla. Na tento trend postupně naskočily i další automobilky, které využívají faktu, že dnešní automobily jsou spíše počítačem na čtyřech kolech než tím starým dobrým mechanickým strojem.

Zpět na Novinky ze světa Volvo   

Volvo mění identitu a navyšuje dojezd svých vozů
Objednat servis Testovací jízda Nový vůz Kontakt
Nahoru